Indie 2006 Seznam dnu Mapa Indie Fotogalerie Ceny v Indii Odkazy Gábina Packová & Tomáš Rak

Den 7.  Den 8.  26.2.2006 (neděle)  Den 9.
Průtokový ohřívač horkého kafe
- Madhya Pradesh -

Pořád mám průjem. Gába prý už začíná pokládat optické vlákno. Gábě se stala v noci velmi nemilá věc. Jak šla na záchod a na záchodě nefunguje světlo, tak si svítila baterkou. No a jak byla rozespalá, tak při vstávání z toaletní mísy, do ní shodila zbytek toaletního papíru. Co zbytek náš veškerý zbývající toaletní papír. Prostě neštěstí. A chudinka se bála to říct. A když mi to říkala, tak měla skoro slzy v očích. Musíme koupit nový za mastných 52 Rs. Ještě že máme kousek odmotaný pro denní výlety v batůžku. Odpočíváme. Je neděle a začala hlavní část místního festivalu. Přímo před vstupem do parku Západní skupiny chrámů na hlavní ulici je seřazeno několik alegorických vozů. Ty blikají, troubení a hrají. Nejdůležitější je asi úroveň rámusu. Za každým vozem tlačí generátor na kolečkách, aby dokázali pokrýt jistě nemalý odběr elektriky. Jdeme se podívat k jednomu chámu, v těsném sousedství parku. Tento jediný chrám je v činné službě. Obzvláště dneska je tam narváno. Vůbec celá vesnice je přeplněná lidmi, kteří se přijeli podívat na festival a případně něco koupit-prodat. Celé rodiny jdou ke chrámu. Plno dětí. A žebráci žebrají. Dostat se do chrámu není pro místní ženy asi jednoduché. Z jedné strany se kordonem do chrámu po dlouhém schodišti vstupuje a vpravo se z chrámu zase sestupuje zpět dolů. Dav žen oblečených z různobarevná sárí působí jako barevná hudba.

Svatí muži   Davy Indů před chrámem Matangesvara Ženy smlouvají na tržišti
Svatí muži   Davy Indů před chrámem
Matangesvara
Ženy smlouvají na tržišti

Vracíme se zpět stejnou cestou na hlavní ulici. Fotím, jak Indiáni prodávají, kupují, anebo se jen tak baví mezi sebou. Je poledne a vybíráme jednu restauraci. Dáváme kafe a něco k obědu. Já zkouším smažené kuře s rýží. Celkem to jde, ale člověk se na to nesmí dívat. Oni to kuře, poté co ho usmažili, hodili do takové ošklivé bílo-šedé, mastné, jako by polévky. Jo a samozřejmě u kosti bylo trošku krvavé. Vůbec většina místních jídel na první pohled vypadá, že už jede druhé kolo. Prostě maso v Indii NE!!! Píšu asi tak hodinu deník i Gába si něco čmárá do sešitu. Asi tak ve dvě odpoledne se platíme a zvedáme se. Jdeme na Autobusové nádraží. Ptáme se na bus do Satny. Říkají, že bus jede zítra ráno v 7.30 a prodávají nám něco jako rezervační kupón. Za 100 Rs. Cestou z pět procházíme obrovským tržištěm a poutí. Je tak ruské kolo, kolotoče a houpačky. Člověk musí žasnout, co všechno se může pohybovat či točit a přitom nespadnout. Všechen ten cvrkot bedlivě pozorujeme. U jednoho prodejce Gába zkouší koupit voňavku. Prý za kolik. Hnedka ji nalévá do takové malé lahvičky a něco říká. Rozumíme mu 15 Rs. To prý jde a tak Gába souhlasí. Nějak mu to nejde nalít a cmrndá to okolo. Nějak jsme asi blbě rozuměli. Neboť za tu prťavou flaštičku chtějí ne 15, ale 50 Rs. Tak se rozčilujeme a nakonec to kupujeme za 40 Rs. A je to Syntetika. Já tomu nerozumím, ale říkala to Gába. Pak o tom mluví naštvaně, že koupila kravinu.
      Pomalu se začíná stmívat. Nakupujeme mandarinky, sušenky, vodu a hlavně toaletní papír. Přeci jenom celý zítřejší den budeme trávit na cestách. Jdeme se podívat, ke vstupu do ohrazeného prostoru, kde se odehrávají tance Khajuradského festivalu. Chtějí mastné vstupné a nesmí se fotit a nebo natáčet na kameru. Rozhodujeme se, zda půjdeme a nebo nepůjdeme dovnitř. Urgentní potřeba rozhodla za nás. Urychleně se vracíme na hotelový pokoj. Ještě mám průjem. Už se mi nikam nechce jít. Večeříme mandarinky a sušenky. Zdravotní situace se ale již celkem usadila. Už nefunguji jako ohřívač kafe, ale už jenom ucházím jak píchlá pneumatika. Ještě dopisuji deník a dobíjím baterky do foťáku. Balíme většinu věcí. Okolo 21-té prochází přímo pod našimi hotelovými okny onen průvod. Hlučný a osvětlený. Po 10-té si jdeme lehnout.

Ideální dopravní prostředek   Alegorické vozy festivalu Generátor zajišťuje proud

Den 7.  Den 8.  26.2.2006 (neděle)  Den 9.