Indie 2006 Seznam dnu Mapa Indie Fotogalerie Ceny v Indii Odkazy Gábina Packová & Tomáš Rak

Den 25. Den 26.  16.3.2006 (čtvrtek)Den 27.
Vagator a Mapusa - opouštíme Gou a jedeme do Mumbaje
- Goa -

Poslední ráno v Goy na pláži.Vstáváme po půl osmé. Balíme všechny naše věci do báglů. V půl deváté opouštíme náš pokoj i s báglama. Jsme už domluvení s Johnem, že si necháme do večera bágly na recepci. Dáváme snídani. Poslední v pohodovém ubytování Dolrina. Platím veškerou naší útratu. Před guest housem vracíme motorku a helmy. Hned nám nabízejí odvoz tuktukem do Mapusy. Prý super price only for friends. Za 100 Rs. Tak říkám, no lžu, že v pondělí jsme jeli za 80 Rs. Chvilku se Indíci mezi sebou baví a pak říkají 90 Rs. A níž už to uhádat nejde. OK, souhlasíme. V 5 odpoledne tady, před hotelem. Cestou na pláž kupujeme trička. Gába dvě trička za 200 Rs. Já tři za 550 Rs. Velký se znakem piva King fischer a další se znakem indického štěstí, ale prý super kvalita. Super sleva, neboť jsme dneska první zákazníci. Super sleva pro štěstí. Ale co… Nabízejí, že nám tu ty trička schovají a až půjdeme z pláže, tak si je vyzvedneme.
      Jsme na pláži. Lážo plážo, koupání a slunění. Dáváme lassi. Taky píšu deník. Prostě si užíváme náš poslední den u móře. A asi zase na dlouhou dobu. Na skalce nad pláží stojí každý den asi policajt s holí v ruce. Pravděpodobně zastává funkci plavčíka anebo pobřežní hlídky. Ale nevím nevím, zda by někoho zachránil… Dáváme oběd. Rizoto a kolu. Odpoledne kupujeme od Indky jménem Lotos mango. Celkem dobré, ale předražené. Tuhle Indku nám představili v pondělí Čeští cestovatelé. Živí dvě děti. Holčičky, co jsem v pondělí fotil. Každý den tu na pláži prodává ovoce. A vždy se u nás zastavila a zůstala u nás ve stínu v tom největším horku po poledni. Dva kusy po 30 Rs. Prý super friendly price, only for you my friends. Jinak prý prodává po 50 Rs za kus. Bylo dobrý. Tak jí Gába dává jedno starší tričko a sušenky pro děti. Má radost.

Snídaně v Dolrině   Čapati a kafe   Indka usnula ve stínu našeho slunečníku
Snídaně v Dolrině   Čapati a kafe   Indka usnula ve stínu
našeho slunečníku

V půl páté, po posledním koupání v móři, kdy jsme se samozřejmě nezapomněli vyfotit, opouštíme naše lehátko umístěné ve stínu slunečníku. U parkoviště si vyzvedáváme trička, co jsme ráno koupili. Jsou tam taky veřejné toalety, kde se za mírný obnos 10 Rs sprchujeme a převlíkáme z plavek do normálního oblečení. Bohužel sprcha je jen v pánské půlce a tak se musí jít Gába vysprchovat do pánů. Před hotelem už nás čeká Indík s tuktukem, aby nás dle domluvy odvezl do Mapusy. V Dolrině bereme svoje bágly z recepce a loučíme se s Johnem. Ještě nám nabízí, že se můžeme dojít osprchovat. S díky odmítáme neboť my jsme se právě osprchovali oba v pánské sprše. John nám dává vizitku a říká, že kdykoliv přijedeme na dovolenou na jih, tak jsme vítaní. Prý máme případně napsat email, aby nám zarezervoval pokoj. S díky a s výhledem na někdy přijímáme. Nasedáme do tuktuka a jedeme. Po 25 minutách jsme na náměstí v Mapuse. Vysazuje nás přímo před cestovní kanceláří, kde jsme kupovali včera lístky na bus. Dávám mu 100 Rs. On na to, že nemá zpět oněch 10 Rs. Tohle mne dokáže naštvat. Jak se ti Indíci pořád snaží nás turisty ošulit, co to jenom jde. Tentokrát jsem mávnul rukou.
      Do odjezdu máme ještě dvě hodiny. Necháváme oba naše bágly v cestovní kanceláři. Prý nám na ně dají pozor. Tak s ještě jednou procházíme po tržišti. Kupujeme kilo mandarinek a jako včera kupujeme vaječnou amoletu v housce. No a jak už to bývá, tak to na mne přišlo. Potřebuji na velkou. Na náměstí je taky autobusové nádraží pro místní dopravu. To už víme, neboť tam Gába už byla včera vyzkoušet záchodky. Tak tam jdu. Gába čeká s oběma batůžky a fotobrašnou venku. Před záchodky sedí, jak už to bývá, Indík. Nad ním visí cedule, sice psaná v hadech, ale cena je 2 Rs. Ptám se, za kolik. Prý 5 Rs. Tak se rozčiluji a dávám mu 2 Rs. Indík neprotestuje. A jdu se vysrat. Na záchodě je místo okna díra ve zdi, asi tak metr vysoko a metr na půl metru veliká. Asi aby to pořádně větralo. No a z venku odněkud ze shora kape voda dolů dovnitř. Takže mám za chvilku vlhký záda. S oddechem opouštím onu místnost.

Trh v Mapuse - sušené čili papričky   Všechny barvy koření   Je libo sušenou rybičku
Trh v Mapuse
- sušené čili papričky
  Všechny barvy koření   Je libo sušenou rybičku

V 19.00 máme být zpět před cestovní kanceláří. Naše bágly jsou v pohodě. Čekáme. V 19.35 konečně přijel bus. Ukládáme bágly do kufru autobusu. Okolo je dalších 5 autobusů, který pojedou asi stejnou trasu. Je tu i ten Delux Volvo A/C bus. Chvilku s námi posunují, ale v osm vyjíždíme. Náš sitting bus je poloprázdný a celkem pohodlný. Sedadla se dají sklopit. Jeden Indík si ustlal na zemi v uličce mezi sedadly. Na jedné zastávce dáváme kafe. Jen tak tak. Je vařící. Donést ho v jedoucím busu na místo, pít ho a přitom se nepolít chce hodně umu. Já jsem to zvládnul cekem v pohodě, ale Gába má trochu kafe v klíně a na brýlích, jak se do něj nějak zasmála – foukla. Pak si Gába šla na chvilku lehnout na jedno volné dvousedadlo. Ale za půl hodinky už zase byla zpět. Někdo jí prý osahával zadek.

Česnek   Jahody, jablka, pomeranče...   Autobusové nádraží Mapusa
Česnek   Jahody, jablka, pomeranče...   Autobusové nádraží
Mapusa

Den 25.  Den 26.   16.3.2006 (čtvrtek) Den 27.