Indie 2006 Seznam dnu Mapa Indie Fotogalerie Ceny v Indii Odkazy Gábina Packová & Tomáš Rak

Den 23. Den 24.   14.3.2006 (úterý)  Den 25.
Pevnost Chapora - lážo plážo a koupání v móři
- Goa -

Vstáváme okolo 8-mé ráno. Gába je pěkně spálená. Skoro na celém těle. Já jsem jí to říkal, aby se mazala a zůstávala ve stínu slunečníku, ale to je jako házet hrách na zeď. Prý chodila pravidelně do solárka a tím pádem má základ a spálit se nemůže. Tak jí to mažu nějakým balzáme na spáleniny. Já jsme si dával pozor, ale stejně jsme si spálil od sluníčka levý bok. Dáváme snídani v příjemném posezení mezi stromy v Dolrině. Kafíčko a banana pancake s medem a Gába s čokoládou. Ještě vodu. Jdeme se podívat na onu starou portugalskou pevnost. Cestou kupujeme melouna. Za 40 Rs. Víc se to usmlouvat nedalo. Stoupáme do kopce. Uprostřed, kousek na posledními domky je hřbitov. Právě k němu jde pohřební průvod. Z pevnosti už zůstaly jenom obvodové zdi opevnění. Většinou dva až tři metry vysoké. Místama jsou však už poněkud rozebrané. Místní Indiáni používali kamenné bloky k výstavbě svých domů.
      Uvnitř pevnosti je pochozí prodejce občerstvení. Má takovou přenosnou ledničku. Spíš chladící box a v něm prý kolu, fantu a sprite. Chvilku něco povídá. My se kocháme výhledem z hradeb na móře. Prý odkud jsme a jak se jmenujeme. Taky nám říká, jak se jmenuje on, ale já ty jejich jména velmi rychle zapomenu. No konečně po pěti minutách se dostáváme k jádru pudla. Prý jsme dneska jeho první zákazníci a že by byl velice rád, kdybychom si od něj něco koupili. Tak říkám kolu v plechovce. Prý nám ji prodá za 40 Rs. Normálně prodává plechovku za 50 Rs, ale že prý když neuspěje při prvním zákazníkovi, tak bude mít smolný den. Proto prý chce jenom 10 Rs navíc, než za kolik nakupuje. Tak OK. Bere peníze a líbá je a něco odříkává. Asi něco jako poděkování za prvního zákazníka a krátká modlitba na úspěch celého dne. Ale věřte těm Indickým komediantům.

Pevnost Chapora   My s móřem v pozadí   Gába s naší pláží

Ještě se chvilku kocháme pohledem na móře. Támhle to vypadá, že tam plave skupinka delfínů. Dole je vidět naše pláž a lehátka, kde jsme včera leželi a kam si zase půjdeme za hodinku lehnout. Na pláži může být tak 20 možná 25 lidí. Prostě po sezóně. Sedáme si do stínu mohutných zdí a já krájím melouna na srpečky. Celého jsme ho zase snědli. Taky tu kolu jsme vypili. Slupku, co nám zbyla, jsme dali do igelitového pytlíku a pak vyhodili do odpadků u pláže (na rozdíl od místních, co se nimi nemažou a rovnou je nechávají tam, kde jim od ruky odpadnou). Po asi tak hodince se vydáváme na sestup dolů na pláž. Proti nám se nahoru drápe skupinka místní omladiny. Občas je to tak trošku klouzačka. Pod námi jsou kaktusy. Takové jako velké opuncie. Ale naštěstí jsme do nich nezahučely. Posledních pár metrů a jsme na naší pláži. Usedáme na lehátka do stínu slunečníků. Už je u nás náš číšník z restaurace. Dáváme opět lassi. Takže lážo plážo ve stínu a koupání v móři. A hlavně se mazat, mazat a mazat. Od jedné pochozí prodejkyně kupujme ananas. Před námi oloupaný a nakrájený kus za 40 Rs. Člověk si jenom musí dát pozor na to, aby nechroupal moc pískově. Někdy odpoledne dáváme v bambusové restauraci oběd a kolu. Pak zase lážo plážo a koupání až do večera. Z pláže odcházíme až skoro poslední asi tak okolo šesté.

Gába krmí krávy slupkou od banánu   I místní Indiáni chodí na pláž

Jsme v polovině našeho putování. Tak nějak jsme asi tak hodinu přebírali varianty, co a jak dál. Gába chce za každou cenu vidět divoké slony. Tak jsme se rozhodli zkrátit náš pobyt na pláži o den, vypustit návštěvu jeskynního komplexu Ajanta a jet nakonec našeho putování do Corbett Tiger Reservation. Zítra si chceme ráno půjčit motorku a jet na středeční trh na pláži Anjuna a hlavně si dojet koupit lístky na noční vlak do Mumbaje, případně na autobus a taky z Jodhpuru do Jaisalmeru a zpět. Ještě přepíráme pár našich věcí a věšíme je na šňůru od prádla. Je to super věc, mít vlastní šňůru pro všechny případy. Po osmé jdeme ven na večeři. Zkoušíme takovou jednu klidnou restauraci s posezením venku u svíček. Já si dávám Goa rybu s rejží a místní pivo Kingfisher za 55 Rs. Láhev má 650 ml, 5° alkoholu a je to taková pivoda. Ale je to celkem pitný. Gába si dává nějaký hubolep – pudink s mléčnou rýží a taky pivo. Pro změnu nějaké místní za 50 Rs. Bylo příjemné tam posedět a relaxovat. Dokonce ani ti komáři nás moc nežrali. Dostali jsme vedle stolu takový pomalu hořící odpuzující provázek. Okolo 10 jdeme spát.

Západ slunce na Vagatorem   Gába u večeře   A tady jsme oba u večeře

Den 23.  Den 24.   14.3.2006 (úterý) Den 25.